AUTO STAKLA BENSON- Dragačevac

Ibarski put 16

Prislonica, Čačak

Pon-Pet: 08:00 - 16:30
Sub: 08.00 - 14.00

RADNO VREME

NE RIZIKUJ ŽIVOT

Kalibracija auto stakla

SIGURNOST UZ ADAS

Ako vam neke od dole navedenih karakteristika izgledaju poznato, to znači da ste vlasnik vozila opremljenog ADAS-om! Ovi sistemi su toliko široko rasprostranjeni da su sada zastupljeni u većini vozila. Industrijski stručnjaci predviđaju da će 100% autonomna vozila biti na putu do 2030. godine i da će do kraja 2021. godine jedan od pet automobila imati napredne sisteme za pomoć vozaču (ADAS).

senzori-prednjeg-auto-stakla

5 zajedničkih karakteristika ADAS sistema

Sigurna interakcija vašeg vozila sa okolinom na putu omogućena je zahvaljujući dobro kalibrisanoj kameri koja omogućava funkcije poput naglog kočenja, upozorenja na sudar s prednje strane, upozorenja na napuštanje trake itd.

1. UPOZORENJE ZA NA PREDNJU KOLIZIJU (FCV)

Vizuelni ili zvučni signal se izdaje kako bi upozorio vozača na predstojeći sudar.

Automatsko kočenje u slučaju nužde (FAEB)
2. NAPRED – AUTOMATSKO NAGLO KOČENJE (FAEB)
Vizuelni ili zvučni signal se izdaje kako bi upozorio vozača na predstojeći sudar, a kočnice će se automatski aktivirati.

3. UPOZORENJE O NAPUŠTANJU TRAKE (LDV)
Vizuelni ili zvučni signal se izdaje kako bi se vozač upozorio kada se vozilo sprema za skretanje sa puta.

4. POMOĆ U ODRŽAVANJU PRAVCA U TRACI (LKA)
Vizuelni ili zvučni signal se izdaje kako bi se vozač upozorio kada se vozilo sprema za skretanje sa puta i vozilo će se automatski vratiti na svoju traku.

Prilagodljivi tempomat (ACC)
5. ADAPTIVNA KONTROLA KRSTARENJA (ACC)
Uspostavlja prilagođavanje brzine vozila ispred kojeg se kreće drugo vozilo.

Sistemi inteligencije se sve više integrišu u savremena vozila

Budući da je san o pametnom automobilu sada postao stvarnost, napredni sistemi za pomoć vozačima (inače poznatiji kao ADAS) mogu se naći u sve većem broju vozila. Pored toga što igraju važnu ulogu u bezbednosti vozača i učesnika u saobraćaju, današnji automobili su daleko pametniji od onih pre 10 godina.

Značaj rekalibracije kamere

Da bi pravilno funkcionisali, većina naprednih sistema za pomoć vozaču (ADAS) oslanja se na digitalnu kameru instaliranu direktno na vetrobransko staklo na zadnjem delu retrovizora. Iz sigurnosnih razloga, neophodno je prilikom zamene vetrobranskog stakla, poveriti stručnjacima ponovnu kalibraciju kamere prema zahtevima proizvođača automobila.

Kada se menja šoferšajbna, kameru se uklonja iz nosača i isključuje. Po završetku zamene, kamera treba ponovo da se poveže i ponovo kalibriše. Ako se to ne uradi prilikom instaliranja stakla, moraćete da odete do prodavca da bi vozilo bilo kalibrisano.

Opasno je zameniti vetrobransko staklo i ne uraditi postupak ponovne kalibracije.

ŠTA JE ADAS?

ADAS je skraćenica od Advanced Driver Assistance Sistems i predstavlja napredni sistem za asistenciju vozačima u cilju povećanja bezbednosti vozača i putnika.

Napredni sistemi za pomoć vozaču (ADAS) povezani su na kameru instaliranu na vetrobranu i prikupljaju podatke o okruženju na putu. Ponovna kalibracija kamere neophodna je prilikom zamene vetrobranskog stakla kako bi se osigurale optimalne performanse ADAS-a.